torsdag 11 april 2013

Uteliv


Veckans tema på Inspirations Fabriken är "uteliv" och jag väljer att fokusera på balkongen den här gången. Trädgården är så otroligt grå och trist just nu, det händer verkligen ingenting där och jag längtar så tills det börjar grönska. Kalla nätter och extrem torka gör att det står helt still men nu väntas ju både regn och värme så nu ska det väl äntligen bli ändring på det!


Det är ett väldigt flyttande utav växter just nu. Jag bär in dem varje kväll för att sedan ta ut dem på morgonen igen. Men det är det värt. Det blir ju så mycket finare med lite gröna växter.


Balkongen finns utanför vårt sovrum och glasdörrarna går att öppna upp helt vilket vi ofta gör om somrarna. Här uppe trivs jag riktigt bra, här kan man sitta och läsa en bok ostört utan att behöva vinka och hejja på alla som går förbi på gatan (inget ont om det egentligen men nog är det härligt att få vara för sig själv ibland).


Ena sidan utav balkongen är mot vårt tak och de andra sidorna ut mot vår trädgård. Som mysigast är det när ekarna slår ut och man har känslan av att sitta uppe i trädkronorna.


Är inte hunden med på kort så är det katten...





21 kommentarer:

  1. Er balkong är så himla fin och inspirerande! Jag ser fram emot att följa trädgårdssäsongen hos dig också.

    SvaraRadera
  2. Ååh så fint du har det ! Ser ju alldeles fantastiskt härligt ut att få sitta där och mysa! Kram

    SvaraRadera
  3. Men vilken fantastisk balkong ni har! Och så duktig du är! Där hade jag gärna suttit och filosoferat över livet en stund. Önskar dig en fin torsdag. Kramis från ett soligt Bergen

    SvaraRadera
  4. Otroligt fina bilder förstår att du njuter av balkongen och sååå fina små fyrbenta fotomodeller som ställde upp på bilderna och förgyllde de lite extra ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  5. Härliga foton! Vilket vackert hem.
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Men gud vilken fin liten oas du har där. Ser verkligen njutbart ut.

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder Jenny! Vilken vacker balkong. Så fint du gjort det! Och så vovven med på köpet. Lovely! :)

    Många kramar

    SvaraRadera
  8. Å, vad fint och somrigt du har det där ute redan! Och vad duktig du är som kommer ihåg att bära in dem på kvällen, det skulle jag glömma ;-)

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar balkong! Mysigt med växter, jag har inte ens försök plantera något... Söta husdjur! Kramis Suss

    SvaraRadera
  10. Otroligt fina bilder och vilken underbar balkong ni verkar ha. Jag förstår dig precis det där med att få sitta ifred ibland. Det är ju inget illa menat men ibland behöver man det och där uppe verkar du ha det fantastiskt.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  11. Det ser ju ut som att ni har fått besök av sommaren på er fina balkong! Härliga bilder. Kram Anita

    SvaraRadera
  12. Så härligt det ser ut med blommorna, längtar som en tok tills jag kan fyll uterummet och soldäcket med blommor. Men här finns inte ens penseer att köpa än... tur det för jag brukar frysa bort första omgången äändå ;-P KRAMAR!

    SvaraRadera
  13. Men så otroligt fint du har det. Underbar balkong och fint med en massa växter (och djur :)) Önskar dig en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  14. Vad det ser härligt ut!
    Ljust och soligt! Fint att det går att öppna dörrarna så mycket. Mysigt med alla blommor även om det är lite pyssel så här års.
    Klart att husdjuren ska vara med på bild!

    Trevlig helg!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  15. Vilken underbar blogg du har. även den andra bloggen var jättefina bilder!

    Märkte dina kuddar vita med blå blomster på. jag har en sån lampskärm hemma som har varit missanpassad fram tills idag :)
    (jag har fått målat om vardagsrummet och själva lampan)

    //Jenny-Ann

    SvaraRadera
  16. Så underbart det ser ut. Har sparat bilden på era dörrar ut till balkongen, jag och A satt och pratade om hur vi skulle vilja bygga ut "en annan dag" och då nämnde jag ert sovrum som exempel. :-)
    Kramar och önskan om en härlig helg!

    SvaraRadera
  17. Åh, vilka härliga bilder och vilka fina små vänner som är med på bilden! Förstår att du trivs på balkongen!
    Ha de fint!
    Nenne

    SvaraRadera
  18. Härliga bilder, jag får verkligen vår känslor hos dig i dag:) Må så gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  19. Det ser jättehärligt ut!!
    Och oj, vad han växer! :)

    SvaraRadera
  20. Underbara inspirerande bilder! Så ljust och vackert och vilsamt... Nu längtar man som en tok efter liite mer värme och liiite mer spirande i rabatterna!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  21. Fantastisk vackra bildet, mmmm vilken ljuvlig balkong förstår att du trivs där. Ha en härlig start på veckan
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails