måndag 15 april 2013

Vår matplats



Det är hit vi masar oss ner på morgonen. Gnuggar ögonen, gäspar ikapp och äter frukost. Den ena tröttare än den andra... Och det är här vi dukar fram lunch och middag och mättar våra magar. Där sitter vi och pratar om vardagliga saker, skrattar åt dagens tabbar och tjafsar om hur mycket barnen måste äta. Jag och min man dröjer oss ofta kvar efter middagarna för att få den där extra pratstunden. Jag älskar verkligen dessa tillfällen, här har vi tagit många viktiga beslut och planerat många roliga saker.

När vi får vänner på besök åker iläggsskivorna i. Bordet blir längre, middagarna håller på längre och samtalsämnena betas av en efter en. Att träffa vänner över middag är så fantastiskt roligt och det är något jag längtar riktigt mycket till efter en lång och ganska osocial vinter. 



Och som vanligt i detta hem så pryds väggarna utav växter istället för tavlor. I sommar ska trädgårdens blommor få samsas här och skapa en mer färgglad vägg. 




Produkter på bilderna:


5 kommentarer:

  1. Vad mysigt det låter! Jag önskar vi hade lite större kök. Nu gäller det mest att få plats med det nödvändiga.

    SvaraRadera
  2. Ser ju himlarns mysigt ut! :-)

    SvaraRadera
  3. Din beskrivning av era middagar låter precis som vi har det - det där med att sitta kvar och prata efter maten och avhandla dagen och varva ner. Bara så skönt och avkopplat... er matplats ser väldigt rofylld ut också.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fint med ett runt matbord, det har jag alltid önskat mig, men det är svårt med tanke på vår kökssoffa som jag bara älskar och inte vill göra mig av med! Några idéer om det? :-)
    Fint med växter på väggarna, man blir så glad av dina bilder! Kramar!

    SvaraRadera
  5. Så snyggt och mysigt! Gillar verkligen runda bord.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails