onsdag 1 maj 2013

Andra prioriteringar


När barnen blir större blir det andra prioriteringar på fritiden. Lediga dagar som skulle kunna börja med en go sovmorgon blir dagar med väckarklockan på 6:30 och exempelvis fotbollscup resten av dagen. Och är det inte fotboll så är det någon annan aktivitet för att inte tala om alla kalas som ska firas både här och där.

Men jag minns ju såväl själv hur det var. Alla helger och hela somrarna gick åt till träning och tävlingar och för det mesta var hela familjen engagerad på något sätt. Det var en trygghet för mig att mina föräldrar alltid fanns där samtidigt som det var roligt och spännande de gånger jag reste iväg utan dem. Jag hade vänner spridda över hela Sverige och fick genom idrotten träna upp mig mentalt på ett sätt som jag inte tror att jag fått göra i sådana unga år annars. Jag är tacksam över alla dessa idrottsår och tycker det är riktigt roligt att vara tillbaka på idrottsplan, även om det denna gång är som åskådare. Jag hoppas att mina barn ska få lika härliga sportminnen som jag har!


I morgon är det dock vardag igen och det ska bli kul att ta tag i jobbet igen. Högst prioritering har min nya webbutik just nu. Skulle vara skönt att få färdigt den så snart som möjligt men som alltid tar det så mycket längre tid än vad man planerat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails