söndag 26 maj 2013

Det börjar närma sig semester...


Åå vilken härligt helg vi haft. Maken var visserligen tvungen att jobba i lördags men då det var på Universeum passade jag och barnen på att också åka dit. Barnen var så stolta då de fick följa med "bakom kulisserna" så jag tror det blev en riktigt lyckad dag för dem. 
Idag har vi haft en riktigt trädgårdsdag vilket känns i både kropp och solbrända axlar. Och så har det givetvis blivit massor av glass i helgen. Är det sommarväder så är det och just glass är en favorit i det här hemmet. Den här helgen blev det rabarbersemifreddo som är ett recept som vi gjort några gånger nu. Egentligen gjorde jag den till i fredags då vi hade vänner på middag men vi glömde faktiskt att ta fram den då ostbrickan åkte fram istället. Så kan det gå när man är tankspridd...


Nu har vi en relativt lugn vecka framför oss vilket känns härligt. Hoppas på att hinna med så mycket jobb jag bara kan då det börjar närma sig semester :)

6 kommentarer:

  1. Jag har en körig vecka framför mig - sista veckan på mitt nuvarande jobb så tusen saker måste avslutas... Och sedan blir det körigt på nya jobbet då det är tusen nya saker som ska läras in - men SEDAN någon gång blir det semester..! :-D

    SvaraRadera
  2. Bilden Jenny, den är alldeles underbar. Tror jag att många kommer att planka :-)

    Snart har vi sommar och semestertider, härligt!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Underbart kort. Andas sommar! :)

    Kramar från Lotta

    SvaraRadera
  4. Härligt Jenny! Det är sommar och visst är det helt ljuvligt? :)

    Underbar bild på er lilla tjej! :) Här har vi ätit rabarberkräm till kvällsmaten ikväll. Så gott och jag är glad åt de där 5 rabarberplantorna i köksträdgården. Vardagslyx av allra bästa sort. :)

    Här närmar sig sommarlovet med stormsteg och vi räknar dagarna. Räknar och längtar. Mer efterlängtat än någonsin efter intensiva månader för oss alla. Snart blir det sommarlovslunk...

    Kram på dig♥

    SvaraRadera
  5. Vilket sammanträffande med Universeum! Jag har typat en och annan bakterie från deras rockor m.fl. udda fiskarter eftersom jag jobbar just med fiskbakterier på SVA i Uppsala :)
    Härlig, somrig bild! Får nog bli lite ljummen rabarberkompott till glassen snart här också!
    Kram Eva

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails