onsdag 22 maj 2013

Dukning med säckväv och jutesnören



Jag har gjort en dukning med säckväv och jutesnöre som dekoration. Det är ju material som man ofta använder i trädgårdsarbete men som kan vara minst lika användbart i exempelvis en bröllopsdukning. Och jag älskar verkligen dessa material, så användbara och passar till så många olika stilar!



Den låga vasen har vi i webbutiken men övriga glasflaskor är fyndade på loppis. Och ska man ha en stor fest och vill dekorera med glasflaskor så är det loppis man ska vända sig till. På mitt lokala loppis kostar en flaska 5kr så för en hundralapp har man flaskor för en stor dukning. Och i det här fallet gör det verkligen ingenting att flaskorna är av olika storlekar och modeller.


Här har jag dekorerat flaskorna med jutesnöre och satinband. Går ju att variera hur man vill.
För att ta upp jutesnöret så använder jag mig utav säckväv som löpare.



Blanda gärna glasflaskor med glaslyktor. Om du vill ha ett lugnt intryck på din dukning bör du inte blanda alltför många material.




Jag hör tyvärr till dem som inte textar fint utan väjer istället att skriva ut placeringskorten med en font som jag tycker om. 






Produkter på bilderna:
- Tallrikar, Bruka Design
- Vinglas, Kosta Boda
- Glasflaskor, loppis
- Pappersgirlang vit och rosa som hänger på väggen i bakgrunden, Hemlängtan



1 kommentar:

  1. Vilken vacker dukning!
    Visst är det toppen att blanda gammalt med nytt!
    Speciellt vaser kan man ju fynda de vackraste på loppis och antik...

    Kram Mariette

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails