onsdag 15 maj 2013

Längtan till landet


Jag försöker hinna med en tur till skogen varje dag. Just nu är det så vackert så det nästan gör ont. Det är det här som jag längtat efter så många månader och jag önskar att jag kunde stoppa tiden här och nu. 

Jag tror inte att jag kan hitta en mer rofylld plats än skogen. Längtan efter att bo på landet växer sig allt starkare och för bara några dagar sedan visade min man ett hus för mig på Hemnet som jag föll pladask för. Det ligger i sydligaste Sverige och både huset och tomten kändes helt perfekt. Dock känner vi oss inte färdigbodda i vårt nuvarande hus och vi får allt ta och lugna ner oss lite (och sluta titta runt på Hemnet). 





Trots drömhem som är till salu är jag så lycklig över det jag har. Vi älskar vårt hus och trädgård och att ha en sådan här natur ett stenkast bort betyder mycket.


Det är inte bara vårblommorna som gör den här tiden på året så vacker utan även träden. Grönskan är som vackrast just nu och den är så skir och riktigt strålar energi. 


Jag har lite olika rundor som jag brukar gå beroende om jag har hunden med mig eller inte. Men var jag än går är jag omringad av ängar, hagar, stenmurar, bäckar och lövskog. Den typ av skog som jag älskar allra mest! 



7 kommentarer:

  1. Jag håller med om att grönskan är som finast nu när det är ljust, ljust grönt. Väldigt fina naturbilder, kanske får det bli en tur till skogen imorgon, måste bara testa om bärselen funkar för lilla A fortfarande.

    SvaraRadera
  2. Jag har lite samma tankar som dig. Men inte ännu, kanske om 10 år:).
    Så vackert det är omkring dig. Jag har inte promenerat så mycket i skog förut, men sedan vi köpte Lykke har det blivit desto mer. Och helt underbart är det, och nu känner man sig så ombonad av alla ljusgröna blad.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen är det en 10års plan vi har också. Men ibland rycks vi med och blir lite ivriga, tur att vi lugnade ner oss den här gången :-)

      Radera
  3. Grönt & vackert - en av mina favoritfärger är just grönt och den får mig alltid att känna mig harmonisk. :-)

    SvaraRadera
  4. Det är så oerhört grönt och fint i naturen nu. Njuter också av att bara vara i trädgården. Kram kram

    SvaraRadera
  5. Sååå vackert! Härligt att ha så underbar natur omkring sig. Och frågan är om inte maj är den månad när det är som allra vackrast, ed både blommor och grönska.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Håller med till fullo, STOPPA TIDEN nu! I alla fall en stund :) Maj är underbar! Vilken tur att du har så nära till vacker natur och skogen i alla fall så du slipper flytta!
    Kram Eva

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails