tisdag 14 maj 2013

Studentdukning & midsommardukning



Vi börjar närma oss studenttider, midsommarfirande och andra roliga vår/sommarfester och här har jag dukat upp ett välkomstbord i gult och blått.
Kanske den sker i väntan på att studenten ska komma hem från utsparken eller kanske det är välkomstskålen på midsommarfesten? 

Här har jag dekorerat bordet med pom poms i olika modeller i färgerna vitt, ljusgult och blått. Ska man endast dekorera ett bord så här så räcker det med ett fåtal pom poms då de fyller ut bra.




Jag använder mig nästan alltid utav kakfat i dukningar. Tycker det är både praktiskt och snyggt. Dessutom tycker jag det oftast blir bra om man får till lite olika höjder på en dukning.




På väggen har jag hängt upp bokstavsgirlangen med texten "HURRA". Men "STUDENT" eller studentens namn eller "MIDSOMMAR" hade ju passat minst lika bra i det här fallet.


En skål med isbitar och citron till drycken.


Blommor kan man aldrig få för mycket utav och de fyller ut bra på ett dukat bord/ buffébordet. Och just på en studentuppvaktning brukar det bli mycket blommor. Här använder jag porslinskannan från Miss Étoile som vas.


Om det blir många gäster och ni för enkelhetens skull ska använda plastglas kan det vara fint att sätta färgglada papperssugrör i glasen.


Pilskyltarna i griffeltavelfärg är fina att använda vid bufféer. Skriv ett fint meddelande till era gäster eller  skriv ner menyn på skylten.


Ett välkomstbord/mingelbord behöver inte bara innehålla mat och dryck...


"Man tager vad man haver" heter det ju och här har jag använt knäckebröd som ljusfat. Ska du göra en dukning kan det även vara en rolig idé att ha knäckebröd som tallriksunderlägg.





Produkter på bilderna: 


4 kommentarer:

  1. Supersnygg dukning.

    Jag blev så glad när jag fick mitt paket sååå snabbt på posten förra veckan. Härligt

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Sååå snyggt! Och gott ser det ut också:) Man blir ju sugen att fixa en fest utan någon som helst anledning, bara för att!!!:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. så fint.
    Ha en bra kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara fotografier som du bjuder på, inspirerande som alltid, å särskilt de vackra bilderna från en grönskande natur och er trädgård, underbart!!! Här exploderade våren å i dag har jag fått årets första bukett med blommor av ungarna, så de får trona på bordet, snor nog din idé och sätter dem i olika glas... å Kannan med rosen, underbar, den gillades skarpt, tur att någon snart fyller år ;-) KRAM!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails