måndag 27 maj 2013

Verbena och ogräsjakt


Vi åkte iväg en sväng till plantskolan igår och det är en omöjlighet för oss att gå därifrån tomhänt. Så även igår åkte vi därifrån med hela bagageluckan fylld med växter och favoriten var utan tvekan den här verbenan i korall. Älskar verkligen färgen! Den fick sin plats i kryddträdgården och lyser upp fint bland alla gröna växter.
 
 
 
Kvällens trädgårdsjobb innebar den ständiga jakten på ogräset åkerfräken. Vi har inte haft besvär utav den tidigare men i år har vi massvis. Jag är rädd för att jag kommer förlora den här fighten mot ogräset. Någon som har något bra tips på hur man blir av med det?
Trots ogräs njuter jag verkligen av att kunna vara ute i trädgården och att sommarvärmen fortsätter. Det tar emot att sitta inomhus och jobba om dagarna när det är så härligt väder men vi får hålla tummarna att solen och värmen fortsätter när det är dags för ledighet sedan. Tills vidare får jag nöja mig med att ha fönstret på glänt vid arbetsbordet och känna vindpustar fyllda med syrendoft! 

6 kommentarer:

  1. Väldigt fin färg på blomman! Och var härligt somrigt det låter med syréndoft, än har vi bara kommit till hägg här.

    SvaraRadera
  2. Usch, har inte ens kommit igång med att rensa i rabatterna, måste ta tag i det snart!

    SvaraRadera
  3. MMmm så vacker. Ja det var väldans vad ogräset tog fart då...hrm får nog ta en lov ute i stenpartiet och rensa lite.
    Må gott
    Kram

    SvaraRadera
  4. Strunta i Fröken Fräken, du förlorar nog kampen ändå.... Så tänkte jag med mördarsniglarna förra sommaren, i stället fokuserade jag på den växtligheten de INTE gav sig på... Njut av den härliga verbenan, vilken färg!!! Wow! Kram

    SvaraRadera
  5. En fantastisk bild Jenny och jag förstår att du förälskade dig i denna verbena. Så fin. Och jag känner igen det där med att det är svårt att komma hem från en plantskola tomhänt. Det finns så mycket fint. :)

    Här frodas också ogräset och det är en kamp jag inte kan vinna men det är ok. Jag gör så gott jag kan och resten får vara.

    Tack snälla vän för alla dina fina kommentarer. Ord som alltid får min själ att sjunga och känna tacksamhet över att våra vägar korsades den där gången. Och ja, nu tycker jag vi ser till att få till den där träffen vi har pratat så länge om. :)

    Sköt om dig kära Jenny, njut av syrendoften och solskenet.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Har tyvärr inget konkret tips vad gäller ogräs, en ständig kamp! Jättefin bild och underbar färg på verbenan. Ha en mysig kväll! Kram Nina

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails