onsdag 5 juni 2013

Drivbänkar av tegel


Jag har ju glömt att visa bilder från helgens trädgårdsprojekt. En utav två drivbänkar är nu uppmurad och i stort sett färdig. Och för en tegelälskare som jag så känns det här riktigt roligt. 
Vår trädgård är i olika nivåer och det är nu meningen att dessa drivbänkar binder samman gräsmattan med grusgången ovanför.



Min man fick god hjälp utav pappa och jag tror faktiskt att de båda tyckte att det var ett ganska roligt jobb.


Zingo nöjer sig med att titta på :)





För övrigt växer det som det ska i trädgården och än så länge har inte sniglarna förstört alltför mycket. Men det kommer väl är jag rädd för...





6 kommentarer:

  1. Men så snyggt det blev med tegelstenarna där som kant. Kommer att frodas massor där

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Så snygg drivbänk!! Hoppas det är okej att jag sparar bilden som inspiration?
    Jättefint hos dig. Zingo är så söt.
    Trevlig kväll och långhelg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt vackert! Huset, trädgården, drivbänken...ja, alltihop! Ett riktigt smultronställe har ni. Önskar dig och de dina en skön sommartid. Min blogg går på sommarlov en stund. Och jag med den. Tack för att du läst och välkommen tillbaka. Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint det ser ut! :-)

    SvaraRadera
  5. Vad bra det blir! Er trädgård har verkligen en skön känsla, som en mix mellan det svenska och medelhavet!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Vilken fin låda. Vi har precis fortsatt med terasseringen av vår tomt och kommer nog utnyttja drivänkar som en nivå avskiljare. Dina fina gav mig fin inspiration.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails