söndag 21 juli 2013

Dags för lite jobb igen...


Här duggar det inte tätt mellan blogginläggen direkt men det var ju det här med semester... Nu har jag dock en arbetsvecka framför mig vilket känns riktigt bra. Jag har massvis att jobba ikapp och jag lär knappast sitta sysslolös dessa dagar.

Men först tar jag och tömmer kameran på de få bilder som jag tagit i sommar. Kameran har fått vila dessa veckor vilket på sätt och vis har varit skönt att vara ifrån den ett tag men samtidigt väldigt synd eftersom vi gjort så mycket roligt och upptäckt många nya smultronställen.


Givetvis har det blivit en hel del lek här hemma också och tältet som jag köpte förra sommaren har använts flitigt även i år. Barnen ville så gärna sova i den en natt så vi tog upp den på balkongen och de var så lyckliga då de "campat" alldeles själva :-) Det är oftast de små sakerna som blir stora och värdefulla minnen för barnen!


Medan min man bytt fasad på vårt hus har jag gjort i ordning en ny sittplats under ett utav våra äppelträd. Bordet vi hade där tidigare hade gjort sitt så det var dags för en förändring. Här är det perfekt att sitta vid lunch då det är alldeles för varmt för att sitta på terrassen eller balkongen.


Det blev även en rabatt bakom sittplatsen för att göra det lite mysigare. Får se hur praktiskt det är med en rabatt där när äpplena släpper taget senare i höst...




Nu ska jag fortsätta att jobba. Det är en del julsaker som är kvar att beställa. En perfekt sysselsättning nu när det nästan är 30 grader varmt ute, eller?

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig sommar du verkar ha.
    Själv hoppar jag mellan resor och flyttkartonger.
    Hoppas allt är bra med dig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket fint tält, klart man vill sova där.... Ska kika in lite i din webbutik och se vad man hittar där!

    SvaraRadera
  3. Julsaker, uschinamej.
    Underbara bilder, som vanligt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder. Vilken härlig plats det där såg ut som Och sicken fin kisse!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin pisse. Riktigt ståtligt sitter den där.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails