fredag 5 juli 2013

Konsten att hitta semesterlunken...


Det är ju inte alltid så lätt det här med att ha semester... Det tar ett tag innan man börjar varva ner. De första två veckorna har jag gått runt som en yr höna men nu äntligen börjar jag hitta en bra balansgång mellan jobb och ledighet. 
Jag har tvingat mig själv att stänga av helt från blogg, Instagram och produktnyheter ett tag nu vilket har hjälpt mig att hitta semesterlunken.

Vi har haft finbesök i några dagar och det är så härligt att bara få vara och umgås med människor som betyder mycket för oss. Vi har bestämt oss för att ha en ego-sommar där vi tänker på oss själva i första hand och ser till att ladda våra batterier ordentligt, göra de saker som känns bäst för dagen och umgås med dom som ger oss energi. För snart är semestern slut och ekorrhjulet börjar rulla på med all världens fart igen. 


Så bloggandet kanske blir oregelbundet några veckor framöver. Kanske det endast blir något blogginlägg då och då eller så kliar det för mycket i fingrarna och det är svårt att hålla sig här ifrån... vi får se!

Även kameran har vilat i över en vecka men idag tog jag fram den igen. Det kliade för mycket i fingrarna och dessutom är det så många fina sommarögonblick som jag vill föreviga. Som exempelvis då dottern och hunden springer omkring i vattenspridaren och hoppar upp och ner av glädje. Det är en stor lycka att se dem springa omkring och visst blir jag nostalgisk varje gång vi drar fram vattenspridaren. Det hörde nog även till min favoritsysselsättning när jag var barn!


8 kommentarer:

  1. Vattenspridaren är ju en klassiker! :-)

    SvaraRadera
  2. Vad klokt du tänker om semester! Att göra det man själv vill och mår bra av... Ha det så jätteskönt!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Vilket bra beslut! Lycka till med egosommarlunken! Den har jag njutit av en hel månad. Nu är jag tillbaka med nya friska krafter. Kramis PS. Den översta bilden är underbar, vilken sommarkänsla.

    SvaraRadera
  4. Det låter klokt tycker jag. Bloggande ska man bara göra när man känner att det passar in. Det får inte bli en stress tycker jag, då blir det sällan bra någonstans. Så njut nu av semestern, och vattenspridaren. Det såg sjukt kul ut :)

    SvaraRadera
  5. Visst är det skönt med semester? Jag njuter fullt ut även om det blev husköp och hussälj helt plötsligt.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Min oxå! Njut nu av en skön ledighet tillsammans med familjen. Kram Anita

    SvaraRadera
  7. Ha en fortsatt härlig semester!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Ljuvligt och NJUT av semestern och sommaren! kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails