måndag 19 augusti 2013

Dagen som andas nystart



Så kom då den där dagen som andas nystart. Kl 6:15 ringde väckarklockan och det var nog inte någon i den här familjen som riktigt gillade läget just då. Men nu, några timmar senare, känns det fint att vara på banan igen. 
Skolstart med upprop, som nog kändes mer spännande för mig än för sonen, är nu avklarat. Barnens aktiviteter är bokade, prenumeration på matkasse är beställd och jag har mina planer och drömmar för hur kommande månader ska rulla på. 

Så jag känner mig redo, tycker att jag har någorlunda koll på livspusslet, och har lovat mig själv att dra i handbromsen när det går för fort. För hur härligt det än må kännas just nu att vardagen och rutiner är igång så vet jag att det har en tendens att bli mer och mer för varje vecka och att energin minskas för varje månad. Ett spa-besök när höstmörkret har lagt sig, en fin middag på lyxrestaurang eller en heldagstur i skogen då hösten är som vackrast är något som jag ser fram emot när det börjar ta emot. 


Så det är bara att sätta igång. Förra veckan hade vi mjukstart men nu är det allvar!



Ha en fin start på veckan!

5 kommentarer:

  1. Jag känner också en känsla av nystart! I höst har jag planerat att prova städhjälp, faktiskt. Det är den största energitjuven!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Vad bra att planera in roliga saker att se fram emot när hösten kommer. Borde ta och boka in några såna, så att det verkligen blir av!

    Ha en bra vecka!

    kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det verkar som om du har en bra plan för livspusselhösten. Jag gillar att unna mig och maken en natt på hotell, ett restaurangbesök eller något annat på egen hand, utan barnen, för att tanka livskraft.

    SvaraRadera
  4. Låter som en härlig nystart Jenny! Och visst är den skön den där känslan av nystart som infinner sig i augusti varje år då skolorna sätter igång igen, semestern är slut och vardagen rullar in igen. Kropp och själ är fulladdad med energi och allt känns spännande och lustfyllt. Det gäller att rida på vågen då för precis som du säger så blir det ofta lite tuffare längre fram. När saker och ting hopar sig i takt med mörkret utomhus. Men det låter så klokt av dig att planera in små ljusglimtar som ska lysa upp då när det behövs som bäst.

    Jag önskar er en fantastiskt fin sensommar och höst. Fylld med allt det där som du planerar och drömmer om.

    Kram på dig och hälsa så gott till familjen

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är underbart med ledighet, men även när allt blir normalt och drar igång.
    Ha en fin vecka
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails