torsdag 22 augusti 2013

En plats att växa på



Inspirations Fabriken har startat igen och börjar den här gången med temat "En plats att växa på". 
Jag beger mig till barnens rum och tittar mig omkring. Kläder och leksaker överallt och även om båda barnen faktiskt är riktigt duktiga på att städa så är de än bättre på att stöka ner...

Sommarens utomhusaktiviteter har gjort att det stått helt still inomhus, så även i barnens rum. Här har det inte möblerats om eller fixats nytt på länge och det börjar klia ordentligt i mina fingrar nu. Det här är en utav anledningarna till att jag älskar hösten så mycket, att åter få greja och göra om inomhus. Och är det något rum som hela tiden behöver förändras så är det barnens rum, de växer som bara den och rummet skulle behöva förändras i jämn takt med dem.
Det är inga större förändringar jag tänker mig utan enkla, billiga lösningar som ändå gör mycket för rummet och dess funktion. Vi får se vad vi hittar på till hösten!





4 kommentarer:

  1. Finte med de färgglada, lekfulla burkarna. Har tänkt göra såna länge till Viggos alla småsaker men än så länge har det inte blivit av. Puh... alla dessa projekt som aldrig kommer längre än till tankestadiet... :)

    SvaraRadera
  2. Man får massor med ny fixa-energi när hösten kommer! :-)

    SvaraRadera
  3. Det är spännande det där med hur hösten för med sig nya ögon på hemmet och en önskan om att fixa och greja. Här fixades med nytt skrivbord, stol och lampa till yngsta dotterns rum i veckan och vips så blev det ett helt annat rum. Och en mycket nöjd dotter. :)

    Lycka till med alla höstprojekt vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails