onsdag 14 augusti 2013

Glass på röda vinbär



Visserligen har glassvädret försvunnit helt men i min värld smakar det alltid gott med glass! 

Jag har gjort en glass på röda vinbär från boken Lomelinos glass och kan konstatera att även den här smaken var en riktig hit. Syrlig och fräsch och jag kan tänka mig att den smakar än bättre en varm och solig dag. Nästa gång jag gör den här ska jag testa att blanda med små bitar av maränger eller kanderade nötter för att se hur det blir.


Nu är resten utav bären i frysen där de får vänta ett tag. Har fått en massa tips på min Instagram om vad man kan hitta på med röda vinbär så nu har jag lite idéer. Men det får som sagt var bli lite senare.


Ha en fin dag!

3 kommentarer:

  1. ser så gott ut.
    HA en fortsatt fin dag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Mmm det lät som en glass i min smak. Jag som älskar frukt och bär, och framför allt syrliga bär som vinbär och lingon. Njut av dagen. Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails