söndag 4 augusti 2013

Ljumma sommarkvällar



Ljumma sommarkvällar som dessa är bland det bästa jag vet. Varma solstrålar som letar sig fram mellan ekarna, barnen som springer sig trötta på gräsmattan och tacksamma blommor som en efter en blir vattnade efter en varm och solig dag. 



Och att vi nu är inne i Augusti glädjer mig. Det här är en utav de vackraste månaderna i trädgården och ute i naturen. Och detsamma gäller oss människor, bruna och utvilade efter sommar och sol. För mig är Augusti månaden med en känsla av nystart. När jobb, skola och dagis väl sätter igång brukar jag känna mig mer än redo för vardag och rutiner och efter en lång semester med go mat, fika och dryck dag efter dag brukar det kännas extra skönt att ge sig ut på långa promenader när vardagen sätter igång.




Men det bästa av allt är att sommaren inte på något sätt är slut i och med denna månad. Har vi tur har vi sommar i två månader till och det är nu badtemperaturena börjar bli riktigt sköna.




Jag fortsätter att njuta utav semestern 1 vecka till och sedan är det jobb som gäller. Sol och värme hopppas jag kunna njuta utav många veckor till...




9 kommentarer:

  1. Väldigt fint summerat....precis så känner jag också och du fick till det så fint med dina ord....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Så sant Jenny, det är en härlig tid nu, och jag kan också njuta av att rutinerna drar igång igen, även om man efter ett tag börjar längta efter att bryta dem igen hihi;)

    Kram och en fin sommarvecka!!

    SvaraRadera
  3. så fint det ser ut.'Ha en fortsatt fin sommarkväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Så snyggt i er trädgård! Härliga bilder i kvällssolen, kram Suss

    SvaraRadera
  5. Instämmer. Kvällarna är härliga. Det är liksom då man kan andas. Jag tycker faktiskt det är härligt när det mörknar också, tända några ljus på altanbordet, sitta och se på månen och bara vara... Kramis

    SvaraRadera
  6. Jag har bestämt mig för att hantera hösten som en nystart. På så sätt kommer jag att välkomna hösten tänker jag :-)

    Ljumma kvällar är fint att få njuta av. Vilken sommar vi haft! Helt underbar.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  7. Härlig trädgård! Ser mysigt ut.
    Kram Christina

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder, Jenny!
    Håller med dig, augusti är en bra månad. Vad fint det har blivit i er trädgård. Älskar bilden på lyktan, önskar mig en sån. :-)
    Kramar!

    SvaraRadera
  9. Ljuvliga augusti! Hoppas nu att sol och värme hittar åter för det brukar bjuda på ljuvliga dagar. Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails