fredag 2 augusti 2013

Nyfunna vänner



Det är hög tid att plocka av alla vinbär här hemma och idag blev det en vinbärskaka. Alltid kul att testa nya recept och så här på sommaren blir det mycket fikabröd...


Som igår exempelvis då jag hade två fantastiska tjejer på besök på lite mat och fika. Återigen har jag bloggen att tacka över dessa två nyfunna vänner. Lotta med bloggen Min plats i solen samt Milla med bloggen Millandante var på besök hela dagen och efteråt bubblade jag av inspiration och energi.

För där satt vi, under äppelträdet, och pratade bort timme efter timme. Alla är vi i samma sits som egen företagare, men med olika inriktningar. Jag som ehandlare, Milla som föreläsare och illustratör (och leverantör till bland annat Hemlängtan :-)) samt Lotta som författare. Så olika men ändå så mycket gemensamt. 




Visst är det fascinerande det där, hur man efter endast någon minut känner hur bra man stämmer överens med vissa människor. Det är inte alltför ofta det händer, men när det väl gör det är det desto roligare!

4 kommentarer:

  1. Ett stort tack till dig och din familj för en helt underbar dag hemma hos er. För fantastiskt god mat och så mycket värme. Och att sitta där under trädet i er trädgård och prata timme efter timme tillsammans med två fantastiska kvinnor. Vilken dag!

    När jag åkte hem bubblade hela jag av energi, inspiration och glädje efter vårt möte. Tänk att det kan bli precis så bra som man har föreställt sig. Tack för en underbar dag vännen och detta får vi göra om snart igen.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Så gott det ser ut.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Njuter fortfarande av vårt möte i din fina trädgård:)

    SvaraRadera
  4. Himmel så god DEN kakan såg ut...;) Den också;)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails