söndag 18 augusti 2013

Skörda rödlök...



Vi har skördat vår lök och igår gjorde jag lite rödlöksmarmelad. Det är första gången jag testar att göra marmelad utav lök men det är alltid kul att testa något nytt. Marmeladen är inget man har till frukost utan mer till ostbrickan eller kanske som gelé till steken i vinter. 


Nu är resten av löken flätad och upphängd i matkällaren. Det börjar bli tomt ute i grönsakslandet nu och sensommaren börjar visa sig allt mer ute i trädgården. Vemodigt och vackert på samma gång!

3 kommentarer:

  1. Har jag aldrig testat, men det låter spännande.
    Ha en fin vecka.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Så spännande det låter med rödlöksmarmelad. Kanske något att testa då det är dags att skörda vår lök. Fast kanske borde jag vänta till nästa år eftersom hela matkällaren tycks vara fylld med plommonmarmelad efter årets stora plommonskörd. Jag har en känsla av att vi kommer vara urtrötta på plommonmarmelad i vår. ;) Men visst är det ärligt att skörda i trädgården. Belöningen för allt arbete. :)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Mums va det ser gott ut. Vilken härlig skörd, kanske vi får testa nästa år.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails