onsdag 21 augusti 2013

Tack underbara sommar, du ger oss energi!






Tack!

 Du har varit så snäll mot oss i år
precis då vi behövde det som mest
Jag vet att det är svårt att visa sig från sin bäst sida varje gång
så därför känner jag extra tacksamhet den här gången.


Är du glad blir vi också glada
alla runtom mig ler och deras solbrända kinder lyser
alla tycker att du skött dig så bra
och dessutom är du som vackrast när du är på det här goda humöret


Det sägs att du är här för att stanna ett tag till
vi tackar och tar emot
det här hade vi verkligen inte väntat oss
trodde först att du var på ett snabbt besök
men kanske du trivs här hos oss trots allt?


Du får stanna hur länge du vill
och när du sedan drar vidare vill jag att du ska veta
att du är varmt välkommen tillbaka!
Tänk vad underbart det skulle vara om vi kan göra om detta nästa år igen,
tänk på saken och låt oss inte vänta alltför länge...



Tack underbara sommar,
du ger oss energi!


4 kommentarer:

  1. Word! (Och vacker bild!) Kram /Emma

    SvaraRadera
  2. underbar bild och i år har sommaren varit fantastisk.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Håller med om vartenda ord! Precis så är det ju!!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Mysig fin dikt! Vill också säga att jag gillar din nya blogg-layout jättemycket! Och så är det väldigt trevligt att få se dig på bild :)

    Kram Eva

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails