måndag 12 augusti 2013

Trädgårdsföreningen i Göteborg



Nu har vi kramat ut det sista från semestern och känner oss redo att återgå till jobb, vardag och rutiner. Semestern har varit toppenbra och nu när sommarvädret kom av sig en smula känns det faktiskt riktigt mysigt med lite regn och lite svalare väder. Jag känner mig enormt sugen på att baka bröd, göra soppor och äppelkaka. Ser fram emot sensommaren!!!


Förra veckan tog vi en liten tur till Trädgårdsföreningen, då vi ändå var inne i Göteborg. Denna oas ligger mitt i centrala Göteborg och är väl värt ett besök.



Den här runda dammen med en bakgrund utav högt gräs fick mig att fundera på om vi verkligen ska ha en avlång eller rund damm här hemma... Kanske det är tur att vi inte ska påbörja vårt damm-projekt förrän nästa år så att vi har lite tid att fundera.


Om man tycker om rosor är det här ett toppenställe att gå på. Vi skrev upp en del sorter inför framtida köp, rosor kan man aldrig få för många utav!


Rabattrosen "Ascot" var en utav mina favoriter.


Idegranshäck som avdelare och som också skapade ett häftigt siktdjup.


Här har vi min absolut favoritrabatt! Färgerna var så otroligt vackra ihop och nu har jag tagit sisådär tusen kort på den här rabatten för att själv kunna återskapa en så lik rabatt som möjligt :-)




Det var de sista semesterbilderna för denna gång. Nu blir det fullt fokus på jobb och jag har så mycket nytt att visa er!!!

2 kommentarer:

  1. Så fina bilder du bjuder på.
    Ha en bra kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder!! Jag kanske skall ta mig en sväng till Trägårn i veckan, jag jobbar ju ändå bara några hundra meter därifrån...:-)
    Igår började vi jobba och gå till fritids och förskolan, det kändes helt ok faktiskt, precis som du säger - nu längtar jag efter regn, rusk och äppelpaj!
    Kramar i mängder!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails