fredag 6 september 2013

Förberedelser inför morgondagen


Varje morgon, de senaste veckorna, har lillasyster tassat in till oss och frågat hur många dagar det är kvar till hennes födelsedag. Det är ingen tvekan om att det är en stor och betydelsefull dag i morgon och jag tror nog att storebror ser fram emot detta lika mycket som födelsedagsbarnet. Han har utsett sig själv som lekledare på kalaset och både jag och maken drar en lättnads suck. 


Så i eftermiddag när sonen kommer hem med skolbussen börjar förberedelserna inför morgondagen. Här ska bakas och blåsas ballonger. Presenterna ska givetvis slås in även om det knappast blir en överraskning om vad som är i. Det blir ju så när den bestämda tjejen bara önskat sig en sak. "Mamma har du förstått vad jag önskar mig nu; mikrofon med stativ! Det är jätteviktigt mamma!". Det har jag fått höra varje morgon efter vi haft nedräkning till födelsedagen. Så hädanefter lär det inte vara tyst många stunder i detta hus. Hon brukar ha show för oss på helgerna och med tanke på presenten lär det fortsätta!



11 kommentarer:

  1. Å vad härligt! Stort grattis i förskott till lillasyster och hoppas ni får en hejdundrans till bra födelsedag!

    SvaraRadera
  2. Gud de är ju bara för härliga de små liven och nu lär ni helt klart få höra en massa skönsång och titta på shower men det är ju så kul - vår dotter var likadan ;) Skönt med en lekledare också det tacka man definitivt inte nej till!!!! Lycka till ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  3. Gud de är ju bara för härliga de små liven och nu lär ni helt klart få höra en massa skönsång och titta på shower men det är ju så kul - vår dotter var likadan ;) Skönt med en lekledare också det tacka man definitivt inte nej till!!!! Lycka till ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Gud de är ju bara för härliga de små liven och nu lär ni helt klart få höra en massa skönsång och titta på shower men det är ju så kul - vår dotter var likadan ;) Skönt med en lekledare också det tacka man definitivt inte nej till!!!! Lycka till ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  5. Min 7 åriga dotter älskar att dansa, sjunga och stå framför spegeln. Hon fick en mikrofon för ett par år sedan och hon har lekt med den varje dag sen dess. Kommer nog att bli en populär present. Glöm inte en stor spegel också (om ni inte redan har det). Kram Nina

    SvaraRadera
  6. Ett stort grattis på födelsedagen till er fina lilla loppa! Jag hoppas att hon har haft en helt fantastisk dag och att den blev allt som hon drömde om. Och att er tjej önskar sig ett mikrofonstativ gör mig inte ett dugg överraskad. Det bor en blivande stjärna i henne.

    Vår dotter var likadan då hon var liten. Det var shower och framträdanden varje dag. Idag spelar hon gitarr, sjunger och skriver sina egna låtar. Det där som man verkligen brinner för är viktigt att uppmuntra. Att få finna sitt eget kreativa uttryck.

    Och jag är övertygad om att storebror var en alldeles utmärkt lekledare som höll ordning på alla kalasgästerna.

    Jag hoppas det blev en fin dag. För er alla. Ta hand om varandra och ha en fortsatt fin helg.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Så härligt! Minns mina kalas när jag var liten. Det var så spännande! Hoppas storebror var en fantastisk lekledare och att lillasyster fick en fin födelsedag. Kramar från Bergen

    SvaraRadera
  8. Födelsedagar var ju underbara när man var barn, nu kan jag tyvärr säga att jag knappt noterar mina egna. Men det är tokkul att fira barnen! :-)

    SvaraRadera
  9. Åh, kan tro att hon längtar till sin födelsedag :) Kram.

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig blogg! Hit återkommer jag gärna! Hoppas det blev en lyckad kalasdag! Kramen!

    SvaraRadera
  11. Tack för ett mysigt och fint kalas!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails