fredag 13 september 2013

Kontrollmänniska som tappat kontrollen...


Nu är det endast några timmar kvar till helg! Känns extra skönt med fredag idag då det har varit väldigt mycket jobb både för mig och min man de senaste veckorna. Det är en dålig kombination det där när båda har så mycket på jobbet så att man inte hinner tänka på något annat. Å andra sidan har vi god sällskap utav varandra där vi sitter vid datorerna sent om kvällarna. 
Men vem tar hand om disken och tvätten när vi jobbar och vem är det egentligen som kommer ihåg friluftsdagar, föräldramöte, läxor, fotbollscuper och den kissnödiga hunden som sitter och gnyr???

Nåja, vi gör så gott vi kan och trots att vi glömmer lite aktiviteter här och där, glömmer bilen olåst och med neddraget fönster på parkeringen mitt i stan, och trots att vi nästan snubblar över dammråttor här hemma så tror jag inte det är någon i det här huset som lider.


Lite skrämmande är det för en kontrollmänniska som jag men samtidigt är det nog även nyttigt att vara tvungen att släppa kontrollen. Och när jag tappar taget och går runt som ett frågetecken så blir maken tvungen att hålla koll på tider, möten och födelsedagar vilket kan vara väldigt nyttigt för honom också. Så, det går som sagt var ingen nöd på oss. Vi skrattar åt kaoset och tröstar oss med att det bara kan bli bättre! 



Ha en fin fredag!

11 kommentarer:

  1. Ja jag tycker det där med att inte ha koll och kontroll är så jobbigt och tyvärr har det varit så det sista här också och vad kan man göra annat än att skratta åt det.
    Ha en fin dag
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. I bland blir det ju bara så himla rörigt - vi hade en sådan där förvirrad period före sommaren då jag banne mig var tvungen att ta dagarna timme för timme för att rodda allt. Men det gick över (till nästa gång)! :-)

    SvaraRadera
  3. Hej Vännen!

    Ja emellanåt är livet kaos...Men bara allt rullar på så får det ju vara dammråttor och annat...Nog mest mamman i huset som lider av det..*haha*...

    Ha en riktigt god helg nu och försök bara vara!

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  4. Oftast hittar man ju tillbaka till kontrollen efter ett tag... :) Tack för titten! Anna

    SvaraRadera
  5. Känner igen det där från oss också. Det går bara det inte blir för länge och man får lite tid att andas. Hoppas att er helg blir lite lugnare och att ni hinner slappa lite också och låt dammråttorna vänta. Kram Nina

    SvaraRadera
  6. Åh, fina Jenny. Jag känner igen det där... vi kan ha det så ibland också. Eller ja. Ganska så ofta periodvis. Hoppas du kan andas och ta en paus i helgen!

    Fin helg. Kram från Lotta

    SvaraRadera
  7. Så blir det ibland. Och ibland får det fungera helt enkelt. Och att testa sig själv åt alla möjliga håll och hamna lite utanför sin box. Bara man mår bra och kan skratta åt det så är det ju inga problem ;)

    Ha nu en underbar helg!

    SvaraRadera
  8. Ja, är det mycket som hopar sig måste man ibland tillåta sig att släppa lite av kontrollen för att kunna må bra. Hoppas du får en fin och avkopplande helg. Kram.

    SvaraRadera
  9. Vi är nog många som skulle må bra av att släppa kontrollen lite (tex jag) men attans så svårt det är. Försöker ibland överlåta saker åt maken men det går liksom inte att koppla bort det ändå......hmmm lite KBT terapi kanske skulle göra susen ;)

    Trevlig helg och hoppas jobbtrycket lättar lite snart ;)
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  10. Vi är nog många som skulle må bra av att släppa kontrollen lite (tex jag) men attans så svårt det är. Försöker ibland överlåta saker åt maken men det går liksom inte att koppla bort det ändå......hmmm lite KBT terapi kanske skulle göra susen ;)

    Trevlig helg och hoppas jobbtrycket lättar lite snart ;)
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  11. Underbara ni!!! Jag bara ler när jag läser dina ord, ni är så fantastiskt bra båda två! Gott att ni kan skratta åt livet när det sköter kontrollen åt er:) Varm kram till er båda!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails