söndag 1 september 2013

Söndagspyssel


Jag njuter så utav att barnen börjar bli större. Det är inspirerande med deras vilja att lära sig saker. Helgerna fylls med olika aktiviteter och kompisar kommer och går från morgon till kväll. Härligt med lite liv i huset!
Dessutom njuter jag utav att både sonen och dottern tycker det är så roligt att pyssla. Jag ser inte mig själv som pysslig men tycker ändå att det kan vara väldigt roligt då det är på en enklare nivå. Det får inte vara för pilligt och tålamodskrävande och där tror jag att barnen håller med mig. 


I eftermiddags provade vi på att göra egna girlanger med hjälp utav ett DIY-set som jag säljer i webbutiken. Jag blir helt salig när jag får omge mig med så fina färger och mönster och det var lagom svårt för barnen. 





Men nu är pysslet undanstädat och skolväskan är packad för snart är det dags för en ny vecka. Tydligen har vi dagar med sommarväder framför oss vilket känns som ett himla bra sätt att starta september på!




2 kommentarer:

  1. Vad mysigt att pyssla tillsammans! :) Jag som inte alls är pysslig av mig har alltid älskat att pyssla tillsammans med barnen (fast nu när de är tonåringar blir det inte mycket av det längre). Kanske för att det är mysigt och fullständigt kravlöst. Det är det där egna pysslandet som inte riktigt är min grej. ;)

    Sköt om er och ha en fin vecka!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Det var ett tag sedan sist, ny header, men samma härliga innehåll med vackra foton, pyssel och inspiration. Kalasandet ser lyckat ut, och du får mig riktigt pysselsugen... Önskar dig en fortsatt trevlig höst! KRAM

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails