fredag 11 oktober 2013

Fredagskänsla, renoveringstankar och kampanj...



Fredag igen och den där goa fredagskänslan är här! Den här helgen har vi inga planer förutom kalas och barnens aktiviteter så kanske att vi hinner renovera lite här hemma. Det var några veckor sedan sist så nu känns det extra roligt. Har känt mig tom på idéer och energi vad gäller hemmet på sistone men nu börjar det gro lite nya idéer (älskar den känslan). 
Min ena idé blev nedröstad direkt utav både maken och sonen men jag får nog låta den sjunka in lite och vara lite mer taktisk och ta upp det vid ett bättre tillfälle ;-)

Men även om jag blir nedröstad titt som tätt här hemma så tycker jag om att de säger vad de tycker. Ofta blir det mycket bättre när vi gör om mina idéer efter deras tycke. Det är tur att man tänker olika och att någon i familjen tänker på det praktiska också!




Men vad gäller "piffet" så har jag i alla fall fria händer här hemma. Just nu är jag lite smått förälskad i den nya ljusstaken från Bloomingville. Så stilren och dekorativ med dess olika höjder!
Den får stå på matbordet tillsammans med några blommor som jag fått utav mina föräldrars vänner. Blomman heter Oleander och är tydligen en medelhavsväxt. Den får stå i vatten ett tag och bilda rötter så ska vi göra vad vi kan för att övervintra den. Tror den kommer att passa riktigt bra i trädgården till nästa år. Är det någon som har erfarenhet utav den här växten?




Innan jag avslutar måste jag passa på att säga att vi denna helg ger 20% rabatt på några utvalda varor i webbutiken. Klicka er vidare till kampanjen här>>



Ha en riktigt fin helg!


2 kommentarer:

  1. Vilken snygg ljusstake! Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med växten.
    Låter som en mysig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ingen grön hjälp här heller...;) Men jag kan säga att ljusstaken är superfin!! Och att jag blir glad när jag läser att bröllopsbutiken nu är på gång... ouiii!!!

    KRAM fina du
    Milla

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails