söndag 24 november 2013

Äntligen en jordglob!!!


Äntligen har jag hittat en jordglob på loppis. Så jag har letat! 
Jag är ju lite smått tokig i kartor och då måste det givetvis finnas en jordglob med i samlingen. 


Men det var inte bara jag som blev glad över detta fynd då barnen genast tog beslag på den. Min tanke var att ha den som prydnad någonstans här hemma men barnen meddelar dock att man kan ha den till så mycket mer...


Den fungerar exempelvis riktigt bra som trumma tycker dottern...



... för att inte prata om hur bra den är som kudde. 

Kanske lite obekvämt kan jag tycka men är man riktigt trött fungerar det tydligen med det mesta!



3 kommentarer:

  1. Jättemysiga bilder, lite symboliska så där kan man tänka om man vill... Jag är också väldigt tokig i kartor och har varit sen jag var liten, kan sitta länge länge och bläddra i kartböcker eller för att inte tala om Google Earth... helt fascinerande. Husritningar går inte heller av för hackor :)

    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Jag gillar jordglober, har en så där 4-5 stycken här hemma. :-) Fina bilder!

    SvaraRadera
  3. Haha, vi har letat efter en världskarta att ha på toadörren, men kanske ska vi ge oss på loppisjakt och hänga en i taket därinne istället? Och sitta där och drömma om nya resmål? Men världen ser väl kanske inte likadan ut idag som när de fortfarande gjorde dessa jordglobar....? :S

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails