söndag 17 november 2013

Sommarblommor i november


Mitt bland alla julbilder dyker detta upp... 

Hur var det nu, är november en vinter- eller höstmånad? Eller räknas den rent utav till sensommaren? Ja, man kan ju undra med tanke på alla blommor som fortfarande blommar i trädgården. 
Men idag förberedde vi ändå det sista inför vintern. Nu är alla äpplen och löv borta från gräsmattan (15 skottkärror senare...) och nu är det endast en och annan hög av älgbajs kvar på gräsmattan. Men de fick ligga kvar, ingen kände sig manad att ta tag i dem utan gick visslandes förbi med blicken hastigt åt andra hållet. Det blir säkert bra näring för jorden intalar vi oss och med tanke på hur ofta de där älgarna strosar omkring här så lär det komma fler högar snart ändå...


Men i alla fall, sommarblommor i mitten av november är både underbar och förvirrande. Nästa vecka ska tydligen kylan komma och då kanske julkänslorna kommer tillbaka.

5 kommentarer:

  1. Ja, i år har i alla fall novmber varit sjukt skum! Minusgrader ena dagen och tio grader varmt nästa dag. :)

    SvaraRadera
  2. Det där är så härligt med blommorna som liksom trotsar årstiden! Det är väl så här det skulle vara om man bodde i Danmark eller Tyskland eller kanske norra Italien - ingen dum tanke ;) Skulle jag lätt kunna tänka mig om jag inte hade familjen här... Och ville jag uppleva snö tog jag en weekend i någon liten alpby.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastiskt fin bild! Ja, världen är lite upp och ned just nu, men det är väl bara ok?.-) Ha en fin kväll! KRAM

    SvaraRadera
  4. Jamen det känns lite som att det kommer bli en chock när det blir kallt. Fast jag längtar lite, för att få ordning på tillvaron om inte annat...

    SvaraRadera
  5. Underbart. Känns väldigt avlägset då vi har ett lätt, lätt snötäcke över allt.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails