torsdag 9 januari 2014

Balkonghäng...



Plötsligt fick jag en sådan längtan till den där varma, soliga dagen mitt i sommaren. Då man varit ledig tillräckligt länge för att ha varvat ner och kommit in i semesterlunken och tillräckligt lång tid kvar till arbetsstart för att slippa jobbångest.

Fönster och dörrar står vidöppna och in kommer svalkande sommarvindar och ivriga solstrålar. Dagar som dessa som är som gjorda för att vädra mattor och täcken på balkongräcket. Det är för övrigt en utav städuppgifterna som jag gillar mest. Det är så rogivande att gå ut där på balkongen, skaka liv i duntäcket för att sedan stå kvar vid balkongräcket ett tag och titta ner i trädgården på familjen som är i full gång med dagens sysslor. Dock är det inte lika rofyllt att skaka mattorna och se all smuts som virvlar runt i luften. Försent (alltid försent!) tittar jag mig omkring för att se om någon granne ser det stora molnet utav damm. Vad ska det tro, att vi har världens skitigaste hem?

Det där balkongräcket är för övrigt riktigt härligt att stå och hänga vid på kvällarna när vi borstar tänderna. Ingen tandborstning är väl så härlig som den man gör ute i friska luften? 



Märks det att jag längtar till våren och sommaren?




Bild: Linum

1 kommentar:

  1. Livet blir så mycket lättare på sommaren, tom städning blir roligt då! Längtar jag med!!!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails