fredag 24 januari 2014

Fredagsblommor



Jag skulle kunna vänja mig med att fira varje fredag med nya fräscha blommor. Tyvärr är jag dålig på det men när det väl händer undrar jag varför jag inte gör det oftare.
Det blev inga nya blommor idag heller men jag gläds över pärlhyacinterna som håller på att slå ut. Det vita är fina men jag måste köpa blå pärlhyacinter sedan också för den nyansen på blå/grå är verkligen vacker tycker jag.



Och som vanligt då jag har blommor hemma så måste jag titta så nära jag bara kan. Det är som att komma till en annan värld och varje liten detalj är som en blomma i sig. Magiskt!


Visserligen är det snö och minusgrader ute men snart kan vi frossa i trädgårdens blommor. Med tanke på hur snabbt varje vecka går så har vi snart våren här!




Trevlig helg! 


5 kommentarer:

  1. Så vackra bilder av pärlhyacinter! Vit eller blå... Jo blå är nog min favorit när det gäller pärlisar. Fin fredag till dig! /Lisa

    SvaraRadera
  2. Tänker precis som du att man borde köpa hem färska blommor oftare... och kanske just till helgen. Men någon sorts snålhet sätter stopp tror jag, men jag ska banne mig unna mig och familjen det framöver.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Plötsligt har vi fått snö och snålblåst. Men det ska väl först vara vinter innan vi får vår. Men det kommer att gå snabbt dit. Kram Anita

    SvaraRadera
  4. Så härligt det ser ut med fredagsvårblommor! Fint med närbilder!

    Kram Agneta

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails