onsdag 26 februari 2014

Salobrena


Jag ska sätta punkt för vår Spanienresa med dessa bilder. Skrev i ett tidigare inlägg om hur barnen upplevde resan så nu är det på sin plats att jag visar resan hur jag och maken upplevde den spanska staden Salobrena. 

Det här var utsikten vi vaknade till varje morgon. Jag kunde inte se mig mätt på detta och i det här fallet gjorde det mig ingenting att jag vaknade långt innan övriga i familjen för att sitta ute på sovrumsbalkongen för att titta på utsikten och lyssna på fåglarnas kvitter. 
Vårt hus låg uppe på ett utav bergen och det var flertal gånger som molnen och helikoptrar var i samma nivå eller till och med under oss. 


Costa de Tropical är ett bergigt område med Medelhavet åt ena hållet och snöbeklädda berg (Sierra Nevada) åt andra hållet. En häftig känsla och syn som jag om och om igen imponerades utav.


En utav kvällspromenaderna i vårt område. Till vår stora lycka var odlingar och växter en viktig del i Costa Tropical. Var man än tittade så fanns det odlingar, och ofta terrassodlingar på grund av alla berg. Just Salobrena är känd för sina odlingar av sockerrör. 


Här är vi i den gamla delen utav Salobrena med smala gränder och, även här, växter i massor. I det här området finns endast vitputsade hus och dessa ligger allihop på ett berg med den moriska borgen högst upp. Det var verkligen en vacker syn med detta vita berg.



Vi är så nöjda med vår resa och om man, liksom vi, tycker att 20 grader är alldeles lagom så är detta ett riktigt bra resmål på vintern. I Salobrena får man prova på livet bland spanjorerna men om man föredrar livet i en stad som är riktad mer för turister så kan jag rekommendera grannstaden Nerja.


2 kommentarer:

  1. Mmm så ljuvligt! Solen längtar jag ju efter nu så det nästan gör ont ;)
    Ha en skön dag! Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails