tisdag 11 mars 2014

5 veckor kvar till påsk...


Nu börjar påsksakerna trilla in från leverantörerna och det är därmed dags att aktivera påsk-kategorin i webbutiken. Och jag gör det med glädje då påsken är den bästa högtiden enligt mitt tycke.
Tänkte att jag skulle hinna med att göra lite påskdukningar de kommande veckorna så som vanligt så avverkar jag högtiderna några veckor innan det egentligen är dags. När det väl är påsk känner jag mig färdig och firar väl midsommar eller något ;-)


Den här vasen, i form utav ett ägg, är perfekt att sätta några vårblommor i. Idag var jag faktiskt ute i trädgården och plockade lite snödroppar och påskliljor (syns svagt i bakgrunden) och njöt så utav att jag äntligen kan plocka rekvisitan i trädgården. Visserligen är det inte många blommor ute just nu, och ännu mindre nu när jag plockade in några, men ändå...



Det är inte bara premiär av blomplockning i trädgården idag utan även lunch på terrassen samt att jag i skrivandets stund sitter ute på trappen och kombinerar bloggandet med en stund i solen. Kan inte med ord beskriva hur mycket jag längtat efter detta!
Väderprognosen visar bakslag till helgen... Så väntat egentligen men ändå så tråkigt. Visst kan vi väl alla vara överens om att vi är värda den här solen och värmen och tycker att minusgrader är väldigt väldigt onödigt?


Kika gärna in i webbutiken för att se samtliga påsksaker. Gissningsvis blir årets storsäljare det här dekorationsägget i koppar. Koppartrenden fortsätter även i vår och sommar. I morgon (om jag hinner) får vi in fler nyheter i koppar.


Ägg i glas (finns i två storlekar)






Önskar er en fortsatt fin och solig dag!!!




4 kommentarer:

  1. Ja, herregud som tiden pinnar på! Härligt att våren börjar märkas på allvar. Vilka vackra glasägg!! Kramis

    SvaraRadera
  2. Påsksaker gör en glad! Jag tycker det är så fint med ägg och fjädrar av diverse slag.
    Blev faktiskt förvånad att folk var på hugget efter detta redan i förra veckan när jag började med det i butiken och nätbutiken, -för jag var så sugen själv...haha...Och tydligen var jag inte ensam om det! Kul!
    Vårpiffa behöver man alltid!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  3. Åh, så mycket fint du visar! Och visst är det härligt att kunna sitta utomhus nu! Det där med snö till helgen hoppas jag dom har fel om...

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Det där vasägget var ju så sött! Men jag hittar det inte i din butik?
    Hoppas allt är bra med dig! Kramar, Cissi

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails