måndag 24 mars 2014

En semester på ett halvår...



"I need a six month vacation,
twice a year"




Ibland känns det så. Som att ett halvårs semester skulle sitta fint. Och så snart man är tillbaka i verkligheten igen, till vardag och rutin, så skulle ytterligare en semester vara ett riktigt bra alternativ.


Ibland känns det så. Som just nu till exempel. Inte för att jag är missnöjd med min vardag och jobb utan mer för att jag märker att jag har svårt att fokusera och vara här och nu. Dagdrömmarna tar vid så snart jag vaknar på morgonen och lämnar mig inte förrän det är dags att lägga mig på kvällen. De sveper med mig till de mest fantastiska platserna, där jag kan gå barfota i gräset och vinden virvlar till i dotterns hår. Där kan jag och min man prata i hela meningar, utan att jobbtelefoner ringer och mail ska besvaras. Där kan sonen spela fotboll hela dagarna utan en tanke på skolbussar och läxor.



En semester på ett halvår...



...så tråkigt ändå. Jag vet att både jag och min familj skulle bli uttråkade ganska snabbt. Det är ganska gött med jobb, skolbussar, jobbsamtal och mail ändå! Men dagdrömmarna kan ingen ta ifrån mig, de är en perfekt balans till vardagen som jag inte kan vara utan. 





2 kommentarer:

  1. Ett önsketänkande. Men jag skulle gärna vara ledig några timmar i veckan. Att slippa göra alla saker på helgen. Kram Anita

    SvaraRadera
  2. nästan precis så jag känner idag. precis.

    Kram på dig

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails