onsdag 5 mars 2014

Skicka frön på posten...



Skicka en vårhälsning till någon du bryr dig om. Är han/hon trädgårdsintresserad är dessa kort ett riktigt fint alternativ. För hur värdefullt är det inte nu för tiden att få ett handskrivet kort? Och att även kunna så lite blommor som man sedan kan njuta utav en hel sommar är en riktigt fin present.

I korten ingår det en fröpåse med antingen vallmo, riddarsporre eller blåklint samt tillhörande kuvert.





På tal om frön så har vi nu satt igång med frösådd här hemma. Det är en härlig känsla att vara igång och att åter ha lite jord under naglarna. Nu väntar vi med spänning på att få se lite grönska och att så småningom få börja plantera ut lite växter.
Under tiden njuter jag utav mina tulpaner som jag fick utav min stora kärlek igår då vi firade 19 år tillsammans. Som alltid när det är sådana här speciella dagar så blir jag så nostalgisk och bara måste prata minnen hela dagen. Barnen tröttnade ganska snabbt men maken kämpade på bra och verkade ganska intresserad större delen utav dagen. Idag är det dock en ny dag och samtalsämnet vid frukostbordet byttes snabbt ut till fotboll... Nåja, jag hade min dag igår. Jag har mina minnen. Och jag har mina tulpaner!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails