lördag 1 mars 2014

Välkommen mars!


Tänk, nu är vi inne i mars! Jag tycker att februari gick rekordsnabbt i år men det är ändå en riktigt go känsla att vinka adjö till denna trista månad och istället välkomna vårens första månad. 

Vi firade in den nya månaden med några timmar i trädgården. Jag har inte riktigt hängt med märker jag men till min glädje upptäckte jag att det var många växter som tagit ett stort språng upp ur jorden. Rabarberna börjar utveckla blad, kryddlandet börjar bli grönt, daggkåpan är på god väg och en del vårblommor har börjat blomma. Härlig känsla samtidigt som jag är rädd för att det kommer ett bakslag och förstör de tappra växterna. 




Bakslag eller inte, men idag har vi börjat med att beskära äppelträd och njutit utav att det knoppas här och där. Älskar verkligen den här tiden på året!


3 kommentarer:

  1. Snödroppar har jag sett i min trädgård men inte mycket annat. Ja, äntligen mars! :-)

    SvaraRadera
  2. Vi förstår att ni mår bra nu när er vackra trädgård vaknar till liv efter vinterns sömn

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails