måndag 28 april 2014

Jag kan inte låta bli...



Det blir mycket trädgård här på bloggen just nu. Men jag kan liksom inte låta bli! 

Som alltid vid den här tiden på året så är kalendern fullproppad av aktiviteter och avslutningar så när det väl dyker upp en ledig kväll är de verkligen guld värda. Jag spenderar dem gärna ute i trädgården och följer fascinerat växternas framsteg.



Plommonträden blommar för fullt och jag håller tummarna för att det inte ska bli oväder som det så ofta blir när plommonträden slår ut. Det är inte många plommon vi kunnat skörda på dessa träd men kanske kanske att det blir ett riktigt plommonår i år!



Löjtnantshjärtan stoltserar också med sina blommor och även om jag brukar svära åt dem lite senare på säsongen så är de en riktig skatt så här års!




Tältet har åkt fram igen och det är ett evigt plockande fram och tillbaka om kvällarna. 


Lillasyster har fått en lektion om vägbrunnar av storebror. Det är så underbart med barn, allt är så intressant för dem, till och med en vägbrunn!


3 kommentarer:

  1. Så härliga bilder!! Jag kan inte heller låta bli:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det helt underbart. Njuter för fullt av alla blommor och dofter, lika förvånad varje år att de dyker upp och man börja känna att det doftar igen. Mmmm

    SvaraRadera
  3. Åh vilka fina bilder!! Och er trädgård är ju bara hur fin som helst! Sitter gärna där under äppelträdet snart igen:) Och jisses så stor hon har blivit söta M!!! Ja tiden går... fort! men mycket roligt hinns med också hihi;) Ses snart igen!

    Kram Milla

    Och du, tävling om en wekeend i Visby pågår inne hos mig:):)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails