torsdag 17 april 2014

Trädgårdsdag



Just nu har vi regn och rusk så då passar det bra att tömma kameran på lite bilder från de senaste dagarna. I tisdags spenderade vi några timmar i trädgården vilket var helt underbart! 



Det blommar för fullt och även om majoriteten utav vårblommorna är pärlhyacinter så är det ändå kungängsliljan som fastnar på bild. Det är något alldeles speciellt med den ändå...



Rosorna framför vår mur är nedklippta och nu är även löv och granris bortstädat så nu hoppas jag att de ska trivas riktigt bra och ge oss ett blommigt 2014.


Sonen tjatade om gräsklippning och grillning så nu har han åtminstone fått en önskan uppfylld. Grillningen får vi ta senare i påsk! 
Gräset behövdes verkligen klippas men jag drar mig alltid för det så här på våren då jag är rädd om vårblommorna som poppar upp lite här och där.



Nu när det är skärtorsdag kan vi äntligen säga att påsken börjat på allvar! I morgon blir det påsklunch  på ett nyöppnat ställe här i Kungälv. Jag hoppas på bra väder så vi kan sitta utomhus och barnen hoppas på påskägg :-)

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder. Jag skulle behöva lite hjälp med gräsklippningen nu när mannen inte får anstränga sig efter operationen. En skön helg till dig! Anita

    SvaraRadera
  2. Så härligt försomrigt det ser ut hos er! Växtligheten är verkligen mycket längre gången än här i Mälardalen. Gräsmattan är fortfarande vintertufsig och rabatterna orensade från täckning, men i påsk kan det nog bli läge att pyssla i trädgården, ser ut att bli varmt och skönt.
    Ha det så gott i påsk!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder Jenny! Vi har vår och snart stundar det sommar. Härligt!

    Glad påsk, för nu är den här :-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails