måndag 16 juni 2014

Att låta naturen ta över för en stund...


Det växer och det frodas i trädgården och nu börjar vi äntligen få lite tid över för trädgårdsarbete igen. Och det är inte förrän man börjar jobba som man märker hur mycket det finns att göra... 
Ogräset har verkligen tagit överhand på vissa ställen och lyckligtvis har även växter fröat av sig både till höger och vänster. Det kanske inte är så dumt ändå att ta en liten paus i trädgårdsarbetet och låta naturen ta över för en stund. Är man där och rensar ogräs för jämnan så kastas även de där små skotten som senare visar sig vara en vacker blomma...





Trädgårdsdrömmarna börjar göra sig påminda och jag minns i detalj hur jag längtat och drömt mig bort om vinterkvällarna. På det mörka vinterhalvåret producerar jag massor utav skisser på olika trädgårdsprojekt och jag hoppas så att någon utav dessa hinns med i sommar.




Men vissa trädgårdsstunder måste få vara jobbfria. Som dessa ljumma sommarkvällar, då trädgården är som vackrast med kvällssolen som skänker oss varma omslutande strålar. Alla växter får så vackra färger och till och med ogräset är vackert i kvällssolens motljus!



2 kommentarer:

  1. Vackra bilder! Det är underbart nu, jag gör inget i trädgården förutom fotar och njuter i min däcksstol:)
    Ha en fin midsommarvecka
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Det är en balans det där, man borde rensa ogräs för jämnan såklart... Vilka underbara bilder! Det är verkligen som finast just nu.
    Hälsningar från södra Connecticut

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails