söndag 3 augusti 2014

Bärplockning


Det blev visst en liten paus här på bloggen. Jag vill, så här 1 vecka i efterhand, tacka alla som besökte vår webbutik under vårt 5-års jubileum. Fantastiskt roligt att ni var så många trots den 30-gradiga sommarvärmen!

Veckan som varit har bestått i att jobba ikapp med mail och beställningar samt återhämtning! Vi har varit ute på roligheter, barnen har fått önska sig utflyktsmål vilket resulterat i paddling och glassätning, maken har gått in i sin renoveringsbubbla igen och jag försöker komma ikapp här hemma med tvätt, trädgårdsarbete och bärplockning.  




Det var verkligen hög tid att plocka av vinbären. De röda är så otroligt vackra, nästan som små blommor, och de svarta är ju bara så goda! För mig är det väldigt nostalgiskt att plocka bär. Jag kommer ihåg hur härligt det var att gå runt i trädgården och äta från diverse bärbuskar. Det värmer gott i hjärtat att se mina små göra samma sak!




Klumpig som jag är lyckades jag knäcka en (eller två...) grenar under bärplockningen. Denna gren har nu fått flytta in i köket och agerar snittblomma. Och när jag ändå var i farten drog jag fram lite andra saker i rött för att gå all in. Tycker att rött är en väldigt vacker färg på sommaren!


För vi fortsätter väl att njuta utav sommaren så länge den varar!? Vet att det är många som börjar jobba i morgon efter några veckors semesterfirande men det fina sommarvädret ska fortsätta och augusti är verkligen en perfekt månad att njuta av ljumma sommarkvällar och mysiga utflykter på helgerna. Så välkommen säger jag till härliga augusti!




Produkter på bilderna:

1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder! Känner som du med alla härliga minnen från barndomen! I år fick vi jättedåligt med både bär och frukt, vi som brukar ha dignande äppelträd och körsbärsträd, men det var väl för kallt just när de blommade. Grannen har desto fler äpplen så jag får tigga därifrån sen när de mognat. / Eva

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails