torsdag 25 september 2014

Kampanj på Iris Hantverk



Idag har vi fått leverans från Iris Hantverk med sopset, brödpenslar samt disktrasor

Iris Hantverk är en leverantör som jag haft sedan jag startade webbutiken, för lite drygt 5 år sedan. Intresset för leverantören uppkom många år före det då jag, i en butik i Norrtälje, såg deras produkter för första gången. Jag köpte med mig ett sopset hem och detta sopset har jag kvar idag och ser i stort sett ut som nytt. Det säger väl ganska mycket om kvalitén!



Förutom sopseten, som är en storsäljare, så säljer vi även många disktrasor. De finns i ett flertal färger och har en otroligt bra uppsugningsförmåga. Tvätta dem i maskin då och då och de är som nya igen!



Iris Hantverk startade redan i slutet av 1800-talet. De var ett litet borstbinderi i Stockholm där varje borste drogs för hand av människor som saknar synförmåga. 
Idag är Iris Hantverk ett företag med 13 anställda. Grunden i verksamheten är borstbinderiet i Enskede där 5 synskadade hantverkare från flera olika kulturer binder borstar enligt gammal hantverksstradition. Iris Hantverk samarbetar också med synskadade hantverkare i Estland som även de har en sammanlänkad historia med synskadaderörelsen.




Alla borstarna är av exklusiv design och tillverkas mestadels av naturmaterial. 






25-26 september ger vi 20% rabatt på produkterna från Iris Hantverk. Erbjudandet gäller så långt lagret räcker!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails