tisdag 9 september 2014

Veckan som varit...



Blogginläggen har inte duggat tätt på sistone. Det har minst sagt varit fullt upp de senaste veckorna och framför allt förra veckan. 

Vi hade ju vår kundkväll i onsdagskväll där vi, tillsammans med 4 andra företagare, visade upp våra produkter. Det är enormt mycket jobb inför en sådan kväll men väldigt väldigt roligt att få träffa kunder och vänner. 
Lokalen fylldes ganska snabbt och tyvärr glömde vi som vanligt att fotografera under kvällen.  Men de handgjorda LED-ljusen kom med på bild och de var för övrigt en av de populäraste produkterna denna kväll. Ett bra tecken på att de är verklighetstrogna!



Pastillaskar och färgglada disktrasor är andra produkter som brukar gå bra när vi ställer ut på sådana här kundkvällar. 




Efter kundkvällen var det bara att ladda om och förbereda dotterns 6-års kalas. Barnkalas på lördagen och familjekalas på söndagen så nu har hon blivit ordentligt firad!



Barnkalaset hade Hawaii-tema med färgglada papperstallrikar och drinkparaplyer.




Barnen hjälpte mig att dekorera tårtan och drinkparaplyerna åkte fram även där!




Men nu är det ny vecka och vardag igen. Det står fortfarande ouppackade kartonger kvar från kundkvällen, dessutom fick jag 4 leveranser i fredags så nu har jag mycket att packa upp och fixa...



Vi har bland annat fått varor från Talking Tables med påfyllning utav de populära pappersmuggarna samt en del nyheter>>



Den här veckan har jag massor utav jobb som skulle behöva göras men prioritering ligger nog ändå på att hitta balans så jag kommer lägga en del tid på promenader och löprundor.
Sakta men säkert börjar jag lära mig hur jag bäst lägger upp mina arbetsdagar och veckor. Sedan jag startade företag och jobbar hemifrån har jag haft väldigt svårt att veta hur jag bäst lägger upp arbetsuppgifterna (tiden räcker inte till och jag har svårt att prioritera) samt att hitta en bra balans på jobb och fritid. 
Men nu börjar jag äntligen förstå att den där yra hönan (som jag så ofta blir) inte är så effektiv... En tur ut i skogen och jobbet flyter på bra mycket bättre efter det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails