fredag 5 december 2014

Mason Jars på "Jul med Ernst"



Så var tv-programmet "Jul med Ernst" igång igen och jag hör till dem som alltid bänkar mig framför TV´n då Ernst är i rutan. Jag blir minst sagt inspirerad och det kliar alltid i mina fingrar efter ett program.

I gårdagens program använda han sig utav glasburkarna Mason Jars då han gjorde syltade paradisäpplen. Jag visar ofta dessa glasburkar ihop med drycker men givetvis kan man även använda dem som sylt- och marmeladburkar. Detta är en perfekt gå-bort present då man dels får en hemlagad present och sedan en underbar glasburk. Kom ihåg att man kan köpa till olika typ av lock för att lätt förändra glasburkens utseende och användningsområden.



3 kommentarer:

  1. Mason jars är ju egentligen till för att sylta, göra inläggningar... Tak för Ernsttipset, hoppas jag kan kolla via inernet!

    Hälsningar från Connecticut

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så! Men vi har bara visat bilder på den i samband med drycker i och med att vi har så många fina lock och papperssugrör som passar så bra till dessa burkar :-)

      Ha en fin dag!

      /Jenny

      Radera
  2. wow, schön, daß ein mann in der küche arbeitet!!!!!!!!! liebe grüße von angie

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails